توربین پلتون (Pelton Wheel)

Wiki Article

می توان مشکل فوق را حل نمود. درپوش: در قسمت هایی از لوله کشی که دهانه لوله باز می ماند، برای بستن دهانه باز لوله از درپوش استفاده می شود. متاسفانه حدود ۸۲% از سیستمهای بخار و کندانس در حال حاضر با انواع مختلفی از ضربه قوچ (ضربه چکش) دست و پنجه نرم میکنند. ضربهٔ قوچ افزایش فشار یا موجی است که در شارههای در حال حرکت پس از توقف یا تغییر مسیر ناگهانی پیش میآید. ضربه قوچ آب در خطوط لوله را شاید بتوان یکی از پیچیده ترین و در عین حال جذابترین پدیده در نظر افرادی که با سیستم های پمپاژ و انتقال آب سروکار دارند به حساب آورد. همانطور که گفته شد، اثرات مخرب ناشی از این پدیده را نمی توان دست کم گرفت. این مخازن بهطور قابل ملاحظهای جایگزین مخزن فلزی شدند و کارکرد آنها روزبهروز در صنایع مختلف بیشتر میشود. مخازن تحت فشار میتوانند بسیار خطرناک باشند و حادثههای منجر به مرگ زیادی در طول دوره توسعه و بهرهبرداری آنها رخ داده است.


تفاوت پدیده فلشینگ و ضربه قوچ در ماهیت سیال آن است.

تجربه نشان داده است که وقوع این پدیده در بدترین حالات خود علاوه بر تخریب بسیار گسترده در سیستم، موجب مجروح شدن پرسنل نگهدار و یا حتی فوت آنها گردیده است. 4. اعمال فشار شدید بر ساپورت ها و تکیه گاه های بکار رفته در سیستم لوله کشی و تخریب آنها. ضربه قوچ از دیدگاه عملی موجی از فشار است که در اثر تغییر ناگهانی دبی جریان در لوله ها ایجاد می شود.دلایل متعددی در بروز این پدیده می توانند نقش داشته باشند. تفاوت پدیده فلشینگ و ضربه قوچ در ماهیت سیال آن است. در صورت نصب غیر تراز مخزن پمپ آب هم بحث ساییدگی تیوپ به دیواره مخزن فلزی باعث پارگی زودهنگام آن می شود. باید ذکر شود که در جوجه کشی طبیعی باید اجازه دهید مرغ به خودی خود کرچ شوند زیرا در این صورت میتوان نتایج بسیار بهتری به دست اورد. صدای این پدیده تنها نشان دهنده ی وقوع این پدیده است و نشان دهنده تأثیر نهایی آن نیست.


بنابراین لحاظ کردن پدیده ضربه چکش در ملاحظات اولیه طراحی یک سیستم بخار جهت اطمینان از عملکردهای مطلوب سیستم، افزایش ایمنی، کاهش هزینه ها و کاهش زمان توقف سیستم و …، امری ضروری است. در حالیکه بروز این پدیده امری غیرطبیعی و کاملا نامعقول است و هیچگاه در سیستم هایی که به درستی و با در نظر گرفتن استانداردها طراحی شده اند، رخ نخواهد داد. این پدیده از 90 سال قبل مورد توجه قرار گرفت و از سال 1950 تحقیقات و مطالعات پیرامون آن انجام شد و عمر مطالعات هنوز به یک قرن نرسیده و علمی جوان است. با توجه به وضعيت ساختمان، ميتوان مخازن را به هريك از حالتهاي فوق قرار داد. انرژی جنبشی جریان سیال در یک لوله می تواند بسیار قابل توجه باشد و هر کاهشی در میزان جریان به وسیله شیری که در انتهای سیستم جریان را تنظیم می کند، ممکن است به استهلاک مقدار زیادی انرژی منجر شود. جایگاه تخلیه قطرات باید جلوتر از شیر تنظیم بخار پیش بینی شود تا از تجمع قطرات در موقع بسته بودن شیر پیشگیری شود.


همه ی تجهیزاتی که دارای تنظیم کننده بخار هستند باید دارای تخلیه ثقلی قطرات از تله بخار باشند و از برگشت به مسیر با افزایش ارتفاع (Lifts) باید پیشگیری شود. از این گونه حوادث که در طرح های آبی موجب تخریب می گردد؛ فراوان مشاهده می شود و همه ساله خسارت زیادی را بر سیستمهای جریان تحت فشار تحمیل می نماید. این نوع به همراه پیچ های آن فشار بیشتری نسبت به مدلهای دیگر تحمل میکند که بیشترین فشار به وسط قطعه وارد میشود. دیگر افراد مثل سیندر Shnder ، برگرونBergeron ، آنگوس Angus و لوپتان Lupton نام برد. هزینه فرم دادن به این عدسی تانکر از مدل get more info های دیگر بالاتر می باشد. 3.سطح سنج مغناطیسی: در این روش بر روی مخزن یک اندازهگیر الکترومغناطیسی نصب میشود. هوا، یک عایق است که به سطح لوله و تجهیزات چسبیده و موجب کند و غیر یکنواخت شدن فرآیند انتقال حرارت تانک ضربه گیر می گردد. دمای مخلوط هوا-بخار، به دمایی کمتر از دمای بخار خالص افت می کند. معمولا یک اتصال به ندرت تحت اثر نیروی برشی خالص قرار میگیرد و غالبا به دلیل خروج از مرکزیت بار، نیروی برشی همراه با لنگرهای خمشی و پیچشی خواهد بود. مزایای روش اتصال به صورت فلنجی چیست؟

Report this wiki page